załączył(a): Artur Banasiak dnia: 2016-07-04 13:41
ul. Zamkowa 6
48-385 Otmuchów
Kazimierz Mentel
umig@otmuchow.pl
tel.: 77 431 50 16; 77 431 50 17
fax: 77 431 50 16
Pracami Wydziału Rozwoju Infrastruktury, Promocji i Funduszy Europejskich kieruje Kierownik. Do zadań tego Wydziału należy w szczególności:
Do zadań Wydziału należy w szczególności:
I. Z zakresu spraw infrastrukturalnych, inwestycji i remontów:
1. Organizowanie i nadzorowanie procesów inwestycyjnych i remontowych w zakresie zadań realizowanych przez Gminę, a w szczególności:
a. Ustalanie wykonawców prac projektowo-kosztorysowych, przygotowywanie umów na wykonawstwo w tym zakresie, monitorowanie ich realizacji i rozliczanie z powierzonych zadań.
b. Ustalanie wykonawców zadań inwestycyjnych i remontowych, zlecanie im robót z zachowaniem obowiązujących procedur.
c. Nadzorowanie realizacji zadań w szczególności z punktu widzenia ich zgodności z zawartymi umowami i harmonogramami robót.
d. Kontrolowanie przebiegu robót w terenie.
e. Przygotowywanie odbiorów zadań inwestycyjnych i remontowych oraz potwierdzanie ich realizacji, zgodnie z wymogami wynikającymi z umów i innych dokumentów określających zakres i czas realizacji.
f. Dokonywanie rozliczeń zadań inwestycyjnych i remontowych.
g. Wykazywanie szczególnej dbałości o dobro Gminy w procesie przygotowywania i realizacji zadań inwestycyjnych.
h. Prowadzenie reklamacji inwestycji z zakresu właściwości Wydziału.
i. Opracowywanie okresowych, zbiorczych informacji i sprawozdań z realizacji zadań rzeczowych. j. Kompletowanie dokumentacji dotyczącej prowadzonych remontów i inwestycji.
II. Z zakresu utrzymania i remontów dróg i ich infrastruktury:
1. Utrzymanie we właściwym stanie i rozwój infrastruktury drogowej oraz sprawowanie funkcji zarządcy w odniesieniu do dróg Gminnych, a w szczególności przez:
a. Prowadzenie ewidencji dróg gminnych i miejskich lokalnych.
b. Kontrolę stanu technicznego nawierzchni jezdni i chodników oraz oznakowania poziomego i pionowego.
c. Dokonywanie okresowych przeglądów stanu technicznego dróg i obiektów inżynierskich, związanych z drogami.
d. Realizację zadań w zakresie remontów kapitalnych i inwestycji drogowych w tym dróg transportu rolnego.
e. Prowadzenie spraw związanych z organizacją ruchu drogowego, w tym zatwierdzanie projektów organizacji ruchu na czas prowadzenia robót w pasie drogowym.
f. Wydawanie zezwoleń na lokalizację w pasie drogowym obiektów nie związanych z gospodarką drogową i na inne zajmowanie pasa drogowego w odniesieniu do dróg lokalnych (gminnych).
g. Wydawanie opinii w sprawie zaliczania dróg do kategorii dróg gminnych i zakładowych.
h. Planowanie budowy, modernizacji, utrzymania i ochrony dróg gminnych.
i. Orzekanie o przywróceniu pasa drogowego drogi gminnej i lokalnej miejskiej do stanu pierwotnego w przypadkach jego naruszenia.
j. Przygotowanie zarządzeń w sprawie usuwania zakrzewień i zadrzewień utrudniających widoczność na drogach gminnych.
k. Prowadzenie spraw związanych z oznakowaniem pionowym i poziomym na drogach gminnych i lokalnych.
2. Współpraca z Zarządem Dróg Powiatowych w Nysie i Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad w zakresie utrzymania i eksploatacji dróg powiatowych na terenie Gminy Otmuchów.
3. Prowadzenie spraw związanych z funkcjonowaniem komunikacji na terenie gminy :
- opiniowanie wniosków komunikacyjnych mieszkańców gminy do Starostwa Powiatowego,
- opiniowanie rozkładów jazdy (realizowanych przez PKS i innych przewoźników),
- prowadzenie remontów przystanków autobusowych,
- pomoc w organizacji nowych tras jazdy w komunikacji publicznej,
4. Ustalanie lokalizacji nowych przystanków wraz z budową wiat przystankowych.
5. Prowadzenie akcji zimowego utrzymania dróg, a w szczególności:
a. Wybór w drodze przetargu wykonawcy na utrzymanie przejezdności dróg w okresie zimowym.
b. Współdziałanie z radami sołeckimi przy odśnieżaniu dróg gminnych oraz osiedlowych.
c. Gromadzenie piasku na okres zimowy i ustalanie miejsc jego składowania,
6. Bieżący nadzór nad utrzymaniem przejezdności dróg na terenie Gminy.
7. Nadzór nad funkcjonowaniem oświetlenia dróg, ulic i placów, rozliczanie zużycia energii elektrycznej w zakresie oświetlenia oraz opiniowanie pod względem merytorycznym faktur w tym zakresie.
III. Z zakresu rozwoju:
1. Prowadzenie spraw związanych z promocją inwestycyjną i gospodarczą Gminy, pozyskiwaniem środków finansowych na finansowanie jej rozwoju, a w szczególności:
a. Inicjowanie i opracowywanie: prognoz, programów, analiz i planów dotyczących rozwoju gospodarczego Gminy, w tym planów inwestycyjnych oraz okresowa ich weryfikacja w oparciu o analizę potrzeb w tym zakresie.
b. Opracowywanie projektów planów budżetowych w zakresie zadań inwestycyjnych oraz ewentualnych zmian w tym zakresie.
c. Pozyskiwanie inwestorów, ich kompleksowa obsługa w zakresie właściwości Wydziału oraz tworzenie warunków sprzyjających inwestowaniu na terenie Gminy.
d. Poszukiwanie partnerów dla przedsięwzięć gospodarczych Gminy.
d. Przygotowywanie wniosków o dotacje na zadania inwestycyjne realizowane ze środków budżetowych.
e. Współpraca z jednostkami, instytucjami organizacjami krajowymi i zagranicznymi w zakresie rozwoju Gminy.
f. Pobudzanie inicjatyw gospodarczych i rozwoju gospodarczego.
g. Prowadzenie akcji informacyjnej o stosowanych ulgach i preferencjach wobec podmiotów gospodarczych.
h. Prowadzenie spraw związanych z wdrażaniem przedsięwzięcia uporządkowania gospodarki wodno-ściekowej na terenie Gminy w ramach różnych źródeł finansowania. 2. Prowadzenie reklamacji remontów z zakresu właściwości wydziału - lokale mieszkalne i użytkowe,
2. Organizowanie prac związanych z podejmowaniem i realizacją inicjatyw związanych z modernizacją i remontami infrastruktury komunalnej oraz współpraca w tym zakresie z organizatorami tych przedsięwzięć.
3. Prowadzenie spraw z zakresu dodatków mieszkaniowych.
4. Prowadzenie spraw z zakresu gospodarki lokalami mieszkalnymi i użytkowymi, a w szczególności:
a. Przygotowywanie i przeprowadzanie przetargów na najem lokali użytkowych.
b. Prowadzenie spraw związanych z przydziałami lokali, współpraca w tym zakresie z Społeczną Komisją Mieszkaniową.
5. Współdziałanie ze wspólnotami mieszkaniowymi, i zarządcami nieruchomościami.
6. Realizacja ustawy o zamówieniach publicznych - przygotowywani dokumentacji przetargowej.
7. Realizacja zadań z zakresu zbiorowego zaopatrzenia w wodę i odprowadzania ścieków.
8. Nadzorowanie funkcjonowania targowiska miejskiego oraz wyznaczanie dodatkowych miejsc targowych i ustalanie opłat z tego tytułu.
9. Prowadzenie spraw z zakresu zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych, a w szcze- gólności:
a. Prowadzenie postępowań w zakresie wydawania, cofania i wygaśnięcia zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych.
b. Współpraca z Komisją Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.
c. Ustalanie wysokości opłat z tytułu sprzedaży napojów alkoholowych.
10. Prowadzenie Gminnej ewidencji zabytków oraz spraw związanych z ochroną zabytków w
zakresie właściwości Gminy.
11. Wydawanie zezwoleń na prowadzenie działalności przewozowej w zakresie transportu osobowego.
12. Rozliczanie zużycia energii elektr. w zakresie eksploatacji Ratusza, budynku administracyjnego Urzędu Miejskiego, świetlic wiejskich i.t.d. ( z wyłączeniem dróg, ulic i placów ).
13. Realizacja zadań z zakresu zbiorowego zaopatrzenia w wodę i odprowadzania ścieków - weryfikacja taryf na wodę.
14. Prowadzenie spraw związanych z wdrażaniem przedsięwzięcia z zakresu uporządkowania gospodarki wodno-ściekowej na terenie Gminy w ramach dostępnych źródeł finansowania.
15. Prowadzenie spraw z zakresu ubezpieczania zainstalowanych urządzeń komunalnych, zgłaszanie szkód w imieniu Gminy.
IV. Z zakresu promocji i funduszy europejskich:
1. Do zadań z tego zakresu należy szeroko pojęta promocja Gminy oraz pozyskiwanie finansowych środków zewnętrznych, a w szczególności:
a. Uczestnictwo w misjach gospodarczych, targach i wystawach o charakterze promocyjnym.
b. Stały monitoring funduszy pomocowych kierowanych do gmin, małych i średnich przedsiębiorstw oraz organizacji pozarządowych, w celu pozyskiwania funduszy zewnętrznych.
c. Współdziałanie z instytucjami i innymi jednostkami organizacyjnymi przy ustalaniu źródeł pozyskiwania środków finansowych oraz przygotowywaniu wniosków w tym zakresie i ich rozliczanie.
d. Prowadzenie działań w zakresie pozyskiwania finansowych środków pomocowych na realizację przez Gminę zadań, udzielanie jak najdalej idącej pomocy sołectwom i jednostkom organizacyjnym Gminy w zakresie pozyskiwania zewnętrznych środków finansowych oraz ich rozliczanie w przypadku zadań realizowanych przez Gminę, a w przypadku zadań realizowanych przez sołectwa udzielanie jak najdalej idącej pomocy w tym zakresie.
e. Nawiązywanie kontaktów i współpraca z instytucjami dysponującymi środkami finansowymi przeznaczonymi na aktywizację gospodarczą Gminy.
f. Przygotowywanie wniosków i innych elementów dokumentacji z zakresu pozyskiwania środków finansowych na zadania realizowane przez Gminę oraz ich rozliczania.
g. Udzielanie pomocy rolnikom indywidualnym oraz osobom fizycznym w tworzeniu nowych podmiotów gospodarczych i w opracowywaniu wniosków kierowanych do funduszy pomocowych o wsparcie celowe.
h. Koordynowanie i wdrażanie działań w zakresie realizacji programów „Odnowa wsi” i „Lider”, udzielanie jak najdalej idącej pomocy sołectwom w tym zakresie.
i. Stałe informowanie przedsiębiorców, jednostek szkolnictwa, kultury i sportu, organizacji pozarządowych i sołectw o funduszach pomocowych, z ich zakresu działania.
j. Przekazywanie informacji dotyczących Gminy środkom masowego przekazu, promocja Gminy w mediach lokalnych i ponad lokalnych, gromadzenie, opracowywanie i przekazywanie informacji do prasy, radia i telewizji o ważniejszych wydarzeniach na terenie Gminy - w uzgodnieniu z Burmistrzem,
k. Inicjowanie i koordynowanie tworzenia i wydawania materiałów promocyjnych oraz opracowywanie części informacyjnych dotyczących Gminy.
l. Koordynowanie współpracy międzynarodowej z regionami partnerskimi, przygotowywanie spotkań z tym związanych.
m. Organizacja imprez promujących Gminę przy udziale jednostek organizacyjnych właściwych merytorycznie.
n. Koordynowanie spraw związanych z udziałem Gminy w związkach i porozumieniach międzygminnych.
o. Gromadzenie informacji i danych ekonomicznych dotyczących Gminy, wykonywanie analiz w tym zakresie.
p. Wykonywanie obowiązków pełnomocnika Burmistrza Otmuchowa ds. kontaktów z mediami.
V. Z zakresu działalności gospodarczej.
1. Prowadzenie spraw z zakresu ewidencji działalności gospodarczej.
2. Nadzorowanie działalności przedsiębiorców oraz współpraca z instytucjami związanymi ze sferą działalności gospodarczej.
3. Współpraca z organizacjami zrzeszającymi przedsiębiorców.
VI. Z zakresu nadzoru nad funkcjonowaniem Gospodarstwa Komunalnego w Otmuchowie.
1. Utrzymanie czystości i przestrzeganie wymogów sanitarno – porządkowych w gminie.
2. Utrzymywanie terenów zieleni miejskiej.
3. Utrzymanie infrastruktury komunalnej Gminy (budynków, mieszkań, chodników itp.),
4. Opiniowanie pod względem merytorycznym wydatków realizowanych przez Gospodarstwo Komunalne,
5. Pozostałe zagadnienia objęte statutem Gospodarstwa Komunalnego.