załączył(a): Artur Banasiak dnia: 2016-07-04 13:41
Zadania i kompetencje Skarbnika
I. Skarbnik jest głównym księgowym budżetu.
II. Skarbnik wykonuje zadania i obowiązki wynikające z obowiązujących przepisów.
III. Do zadań i kompetencji Skarbnika należy w szczególności:
1. Prowadzenie gospodarki finansowej Gminy w zakresie ustalonym przez Burmistrza.
2. Opracowywanie projektu budżetu gminy, sporządzanie informacji opisowej o projekcie budżetu, przygotowywanie układu wykonawczego budżetu.
3. Przygotowywanie projektów uchwał Rady oraz innych dokumentów związanych z budżetem.
4. Przestrzeganie właściwej realizacji uchwał Rady dotyczących budżetu i gospodarki finansowej.
5. Koordynowanie prac wydziałów i gminnych jednostek organizacyjnych nad projektem budżetu i sprawozdaniem z wykonania budżetu.
6. Kontrasygnowanie czynności prawnych powodujących powstawanie zobowiązań finansowych.
7. Organizowanie, sprawowanie i nadzorowanie kontroli zewnętrznej i wewnętrznej w zakresie związanym z planowaniem i realizacją budżetu.
8. Dysponowanie środkami finansowymi zgodnie z przepisami dotyczącymi wykonywania budżetu.
9. Opracowywanie projektów zarządzeń Burmistrza dotyczących prowadzenia rachunkowości.
10. Sprawowanie nadzoru nad całokształtem prac związanych z ustawą o rachunkowości.
11. Występowanie do Burmistrza z wnioskami o przeprowadzenie kontroli zagadnień związanych z gospodarką finansową.
12. Analizowanie planów finansowych podległych jednostek organizacyjnych.
13. Rozliczanie gminnych jednostek organizacyjnych z osiągniętych dochodów i poniesionych wydatków.
14. Przygotowywanie dokumentów niezbędnych do zaciągania kredytów i pożyczek,
15. Prowadzenie centralnego rejestru umów i zleceń.
16. Kontrolowanie i analizowanie sprawozdań z wykonania budżetu między innymi pod kątem przestrzegania dyscypliny budżetowej.
17. Prowadzenie rozliczeń finansowych z sołtysami.
18. Współpraca z Regionalną Izbą Obrachunkową, Urzędem Skarbowym oraz innymi instytucjami finansowymi powiązanymi z działalnością finansową gminy.
19. Opracowywanie materiałów dla potrzeb Rady i jej Komisji.
20. Wykonywanie innych prac zleconych przez Burmistrza.
Urząd Miejski w Otmuchowie
ul. Zamkowa 6
48-385 Otmuchów
tel./fax. (77) 431 50 16; tel.: (77) 431 50 17
Pomocne linki :
Redakcja: