załączył(a): Artur Banasiak dnia: 2016-07-04 13:41
Wydział Organizacyjny .
Do zadań Wydziału Organizacyjnego należy w szczególności:
I. Z zakresu spraw organizacyjnych:
1. Przyjmowanie skarg i wniosków obywateli oraz nadzór nad ich rozpatrywaniem.
2. Prowadzenie rejestru skarg i wniosków.
3. Przyjmowanie i rejestracja korespondencji wpływającej do Urzędu oraz przekazywanie jej do wydziałów po dekretacji Burmistrza, jak również wysyłanie korespondencji Urzędu.
4. Prowadzenie archiwum Urzędu zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie wymogami oraz nadzór nad terminowym i prawidłowym przekazywaniem akt do archiwum.
5. Obsługa techniczna organizowanych narad (w tym z udziałem kierowników wydziałów, kierowników gminnych jednostek organizacyjnych), konferencji, spotkań, wizyt itp.
6. Prowadzenie rejestrów spraw zgodnie z instrukcją kancelaryjną w zakresie właściwości, zapewnienie sprawnego obiegu dokumentów i korespondencji oraz ich ewidencjonowanie.
7. Prowadzenie zbiorów aktów prawa miejscowego – uchwał Rady Miejskiej i zarządzeń Burmistrza oraz udostępnianie ich do wglądu zainteresowanym.
8. Wywieszanie na tablicy ogłoszeń pism urzędowych kierowanych do publicznej wiadomości, w tym wzorów formularzy i pism o obowiązujących procedurach administracyjnych.
9. Współudział przy realizacji zadań związanych z przeprowadzeniem spisów ludności oraz spisów rolnych.
10. Prowadzenie spraw związanych z odznaczeniami radnych, mieszkańców Gminy oraz pracowników Urzędu.
11. Zamawianie pieczęci oraz prowadzenie ich ewidencji.
12. Dokonywanie zamówień zgodnie z ustawą o zamówieniach publicznych z zakresu właściwości Wydziału.
13. Zapewnienie utrzymania czystości pomieszczeń Urzędu i jego otoczenia.
14. Współdziałanie, współpraca i przygotowywanie różnych informacji i analiz dla: Urzędu Marszałkowskiego, Opolskiego Urzędu Wojewódzkiego, Starostwa Powiatowego, Urzędu Statystycznego, Związków Gmin i Stowarzyszeń do których przynależy Gmina, Związku Miasteczek w Polsce itp.
15. Przygotowywanie projektów regulaminów i instrukcji z zakresu zadań Wydziału.
16. Udzielanie informacji o działalności Gminy i Urzędu dla młodzieży szkolnej i studentów.
17. Sprawowanie obsługi biurowej i sekretarskiej Burmistrza i Sekretarza Miasta.
18. Wykonywanie czynności związanych z reprezentacyjną funkcją Urzędu.
19. Gospodarowanie środkami rzeczowymi, materiałami biurowymi i drukami.
20. Zlecanie ogłoszeń prasowych z zakresu właściwości Wydziału.
21. Prenumerata publikatorów, aktów prawnych i czasopism dla Urzędu.
II. Z zakresu spraw kadrowych:
1. Prowadzenie ewidencji przyjęć do pracy i zwolnień pracowników Urzędu oraz kierowników jednostek organizacyjnych Gminy, a także procedury naboru na wolne stanowiska urzędnicze.
2. Dokumentowanie przyjęć do pracy i zwolnień stosownie do potrzeb Urzędu.
3. Dokonywanie wstępnej akceptacji przydatności kandydata do pracy.
4. Kompletowanie dokumentacji niezbędnej do nawiązania z przyszłym pracownikiem stosunku pracy (kwestionariusz osobowy, skierowanie na profilaktyczne badania wstępne, dokumenty potwierdzające wykształcenie, świadectwa pracy oraz dokumenty potwierdzające prawo do świadczeń pracowniczych, kierowanie na przeszkolenia w zakresie BHP i inne formalności wynikające z obowiązku realizacji ustawy o zatrudnieniu i bezrobociu).
5. Występowanie z zapytaniem o karalność przed zatrudnieniem na stanowisku kierowniczym związanym z odpowiedzialnością materialną, do Centralnego Rejestru Skazanych.
6. Sporządzanie umów o pracę oraz dokumentowanie innych form zatrudnienia.
7. Dopełnianie formalności wynikających z kodeksu pracy i regulaminu pracy Urzędu wobec nowo zatrudnionego pracownika (zapoznanie z regulaminem pracy, regulaminem organizacyjnym, statutem, zasadami wynagradzania, zapoznanie z ustawą o ochronie danych osobowych i ochronie informacji niejawnych).
8. Sporządzanie zakresów czynności dla kadry kierowniczej.
9. Prowadzenie akt osobowych pracowników Urzędu oraz kierowników jednostek organizacyjnych gminy, kompletowanie oświadczeń majątkowych osób zobowiązanych do ich składania.
10. Przestrzeganie praw wglądu do akt osobowych oraz zapewnienie bezpieczeństwa informacjom osobowym podlegających ochronie i tajemnicy, zgodnie z zasadą nienaruszalności praw osobistych.
11. Prowadzenie listy obecności w pracy.
12. Prowadzenie spraw pracowników Urzędu i kierowników gminnych jednostek organizacyjnych, w zakresie:
a. Urlopów: wypoczynkowych, bezpłatnych, wychowawczych, macierzyńskich.
b. Absencji chorobowych i innych zwolnień od pracy.
c. Nagród jubileuszowych i innych nagród.
d. Dodatków za wieloletnią pracę.
e. Odpraw emerytalnych, rentowych, pośmiertnych.
13. Kompletowanie niezbędnych dokumentów dla sporządzenia wniosków emerytalnych i rentowych pracowników Urzędu oraz kierowników gminnych jednostek organizacyjnych.
14. Współdziałanie z Burmistrzem i Skarbnikiem w kształtowaniu polityki płac w Urzędzie.
15. Współdziałanie z przełożonymi w realizacji polityki kadrowej oraz kształtowaniu motywacji do pracy.
16. Opracowywanie planów podnoszenia kwalifikacji pracowników w różnych formach kształcenia i dokształcania, określanie potrzeb w tym zakresie oraz prowadzenie dokumentacji z zakresu tych spraw.
17. Wydawanie pracownikom Urzędu oraz kierownikom gminnych jednostek organizacyjnych niezbędnych zaświadczeń z pracy, opinii, referencji.
18. Wykonywanie czynności wynikających z obowiązku pracodawcy w zakresie ochrony pracownika (kierowanie pracowników na badania profilaktyczne okresowe, kontrolne, przenoszenie do innej pracy zgodnie z zaleceniami lekarza).
19. Prowadzenie ewidencji czasu pracy w postaci miesięcznych kart wraz z jego rozliczaniem.
20. Prowadzenie książek :
a. Wyjść służbowych.
b. Wyjść prywatnych.
c. Pracy poza godzinami pracy Urzędu.
d. Pracy w niedziele i święta i dni dodatkowo wolne od pracy.
21. Prowadzenie rejestru zwolnień lekarskich.
22. Dokonywanie analiz o sytuacji kadrowej i wykorzystaniu czasu pracy.
23. Prowadzenie i ewidencjonowanie spraw z zakresu wyróżnień, nagród i kar.
24. Prowadzenie spraw z zakresu Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych.
25. Sporządzanie umów o używanie prywatnych pojazdów pracowników do celów służbowych.
26. Przygotowywanie zleceń i umów cywilnoprawnych na wykonywanie określonych prac na rzecz Urzędu przez osoby fizyczne nie prowadzące działalności gospodarczej.
27. Prowadzenie ewidencji pracowników podlegających obowiązkowi obrony RP.
28. Wydawanie legitymacji służbowych i ubezpieczeniowych pracownikom.
29. Prowadzenie ewidencji emerytów i rencistów – byłych pracowników Urzędu i kierowników gminnych jednostek organizacyjnych.
30. Sporządzanie planów urlopów i czuwanie nad ich prawidłową i terminową realizacją,
31. Sporządzanie sprawozdań o zatrudnieniu.
32. Współdziałanie z Powiatowym Urzędem Pracy w zakresie organizowania:
a. Robót publicznych.
b. Prac interwencyjnych.
c. Zatrudniania w ramach umów absolwenckich.
d. Stażów dla absolwentów.
e. Wspierania i inicjowania innych form aktywizacji zawodowej osób poszukujących pracy.
33. Przygotowywanie projektów zarządzeń Burmistrza w sprawach objętych zakresem czynności w sprawach związanych z kadrami.
III. Z zakresu spraw płacowych.
1. Prowadzenie kart wynagrodzeń pracowników.
2. Sporządzanie list płac pracowników i z tytułu zawartych umów - zlecenie i umów o dzieło, list prowizji i ryczałtów sołtysów.
3. Sporządzanie informacji do Urzędu Skarbowego o dochodach pracowniczych.
4. Prowadzenie spraw związanych z ubezpieczeniem pracowników.
5. Zgłaszanie i wyrejestrowywanie pracowników do ubezpiecz. społecznego i zdrowotnego.
6. Rozliczanie składek z tytułu ubezpieczeń , sporządzanie deklaracji rozliczeniowych i imiennych do ZUS.
7. Wydawanie zaświadczeń o wynagrodzeniach do ustalenia kapitału początkowego pracowników.
8. Wystawianie zaświadczeń o wynagrodzeniach do ustalania emerytur i rent.
9. Sporządzanie zaświadczeń o wysokości zarobków.
10. Sporządzanie sprawozdań o wynagrodzeniach pracowniczych.
11. Przygotowywanie dokumentów do archiwum.
IV. Z zakresu spraw samorządowych.
1. Organizacja i przygotowywanie sesji Rady oraz zabezpieczenia techniczno-organizacyjnego z tym związanego. Przygotowywanie projektów uchwał wynikających z działania stanowiska oraz protokołowanie sesji i przekazywanie do realizacji uchwał i wniosków Rady.
2. Przygotowywanie i organizowanie posiedzeń Komisji, ich obsługa techniczno - organizacyjna oraz przekazywanie do realizacji ustaleń i wniosków Komisji.
3. Przygotowywanie informacji o działalności Burmistrza w okresie między sesjami.
4. Przyjmowanie wniosków radnych oraz nadawanie im biegu.
5. Przygotowywanie posiedzeń Kolegium Burmistrza, kompletowanie materiałów z poszczególnych wydziałów oraz protokołowanie i przekazywanie do realizacji poleceń, zarządzeń i postanowień Burmistrza.
6. Udzielanie pomocy organizacyjnej w działalności jednostek pomocniczych Gminy, obsługa techniczno – kancelaryjna wyborów sołtysów i rad sołeckich.
7. Obsługa organizacyjno – merytoryczna szkoleń i narad sołtysów.
8. Zapewnienie udziału opiekunów sołectw w zebraniach wiejskich i nadzór nad sporządzaniem protokółów z zebrań wiejskich.
9. Czuwanie nad terminowym załatwianiem interpelacji i wniosków radnych, uchwał Rady oraz Komisji i zebrań wiejskich.
10. Przygotowywanie pod względem techniczno – organizacyjnym wyborów: do Sejmu RP, do Senatu RP, Prezydenta RP, do Sejmiku Województwa, do Rady Powiatu, Burmistrza, do Rady Miejskiej oraz referendów o zasięgu lokalnym.
11. Prowadzenie rejestru uchwał Rady i wniosków komisji Rady oraz interpelacji i wniosków radnych. V. Z zakresu spraw wojskowych
1. Przeprowadzanie rejestracji przedpoborowych, do kwalifikacji wojskowej.
2. Wzywanie do stawienia się przed Komisją Lekarską i Komisją mężczyzn zgodnie z listą i wykazem roczników starszych z Wojskowej Komendy Uzupełnień w Brzegu.
3. Współdziałanie z wojewodą i starostą przy przeprowadzaniu kwalifikacji wojskowej, prowadzenie ewidencji gminnej w tym zakresie oraz pełnienie dyżuru w lokalu gdzie przeprowadzania jest kwalifikacja wojskowa.
4. Prowadzenie ewidencji osób, które zgłosiły się do kwalifikacji wojskowej.
5. Organizacja doręczeń kart do ćwiczeń wojskowych w trybie natychmiastowego stawiennictwa oraz do czynnej służby wojskowej w razie ogłoszenia ćwiczeń i wojny.
6. Przygotowywanie decyzji i wezwań w sprawie przeznaczenia do wykonywania świadczeń na rzecz obrony.
VI. Z zakresu obrony cywilnej:
1. Planowanie działalności w zakresie realizacji zadań obrony cywilnej.
2. Powoływanie i utrzymywanie stanu osobowego formacji obrony cywilnej.
3. Przygotowanie i zapewnienie działania elementów systemu wykrywani i alarmowania.
4. Opracowanie i aktualizacja planu obrony cywilnej gminy oraz nadzór nad opracowaniem planów obrony cywilnej instytucji, podmiotów gospodarczych i innych jednostek organizacyjnych.
5. Organizowanie i prowadzenie szkolenia formacji obrony cywilnej, a także szkolenia w zakresie powszechnej samoobrony.
6. Przeprowadzanie ćwiczeń i treningów z obrony cywilnej i akcji kurierskiej.
7. Planowanie świadczeń osobistych i rzeczowych na rzecz obrony cywilnej i klęsk żywiołowych.
8. Planowanie i realizacja zaopatrzenia w sprzęt i środki, a także zapewnienie odpowiednich warunków przechowywania, konserwacji i eksploatacji sprzętu oraz środków obrony cywilnej,
9. Prowadzenie i aktualizacja planu operacyjnego ochrony przed powodzią, współpraca w tym zakresie ze stanowiskiem ds. geodezji w Urzędzie.
VII. Z zakresu ochrony przeciwpożarowej:
1. Prowadzenie analizy i oceny stanu ochrony przeciwpożarowej wraz z przedsięwzięciami zmniejszającymi zagrożenie pożarowe.
2. Realizacja budżetu przewidzianego na utrzymanie ochotniczych straży pożarnych i planowanie ich wyposażenia technicznego.
3. Prowadzenie inwestycji w zakresie budowy, rozbudowy i remontów remiz strażackich oraz zakupu i remontów sprzętu bojowego.
4. Szczegółowe rozliczanie paliw płynnych i olejów w poszczególnych jednostkach OSP, prowadzenie pełnej dokumentacji w tym zakresie.
5. Sprawowanie nadzoru nad wykorzystaniem obiektów i terenów ochotniczych straży pożarowych w Gminie.
VIII. Z zakresu ochrony informacji niejawnych.
1. Wykonywanie zadań i realizowanie procedur wynikających z ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych.
IX. Z zakresu bhp.
1. Wykonywanie zadań wynikających z przepisów Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 26 września 1997r. w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa higieny pracy.
X. Z zakresu Zarządzania Kryzysowego i Spraw Obronnych.
1. Wykonywanie zadań wynikających z ustawy o zarządzaniu kryzysowym w zakresie właściwości Gminy, a w szczególności opracowywanie planu reagowania kryzysowego. Realizacja zadań w zakresie spraw obronnych, ciążących na Gminie z tytułu obowiązujących w tym zakresie aktów prawnych.
XI. Z zakresu spraw informatycznych i prowadzenia Biuletynu Informacji Publicznej.
1. Zapewnienie sprawnego funkcjonowania systemu informatycznego w Urzędzie (sieć, sprzęt komputerowy, urządzenia peryferyjne i.t.p.), a w szczególności:
a. Stały nadzór nad funkcjonowaniem sieci informatycznej i dostępem internetowym, w celu zapewnienie ich sprawności.
b. Zapewnienie sprawności technicznej sprzętu komputerowego i kopiującego.
c. Prognozowanie rozwoju bazy informatycznej Urzędu, określanie potrzeb w tym zakresie w celu zapewnienia ciągłości i sprawności związanego z tym funkcjonowania Urzędu.
d. Udzielanie niezbędnej pomocy pracownikom Urzędu w zakresie obsługi sprzętu
e. Prowadzenie szczegółowej, na bieżąco aktualizowanej ewidencji sprzętu komputerowego uwzględniającej osoby odpowiedzialne za jego stan.
f. Zapewnienie funkcjonowania w Urzędzie systemu informatycznego-kancelaryjnego związanego z obiegiem dokumentów z uwzględnieniem wymogów instrukcji kancelaryjnej.
2. Administrowanie stronami Biuletynu Informacji Publicznej poprzez lokowanie na nich informacji i dokumentów zatwierdzonych do publikacji przez Sekretarza Miasta. Prowadzenie dokumentacji B.I.P. zgodnie z zarządzeniem Burmistrza Otmuchowa.
3. Bieżąca aktualizacja Biuletynu.
Urząd Miejski w Otmuchowie
ul. Zamkowa 6
48-385 Otmuchów
tel./fax. (77) 431 50 16; tel.: (77) 431 50 17
Pomocne linki :
Redakcja: