załączył(a): Artur Banasiak dnia: 2016-07-04 13:41
ul. Zamkowa 6
48-385 Otmuchów
Kazimierz Mentel
umig@otmuchow.pl
tel.: 77 431 50 16; 77 431 50 17
fax: 77 431 50 16
Pracami Wydziału Rozwoju Infrastruktury, Promocji i Funduszy Europejskich kieruje Kierownik. Do zadań tego Wydziału należy w szczególności:
Do zadań Wydziału należy w szczególności:
I. Z zakresu spraw infrastrukturalnych, inwestycji i remontów:
1. Organizowanie i nadzorowanie procesów inwestycyjnych i remontowych w zakresie zadań realizowanych przez Gminę, a w szczególności:
a. Ustalanie wykonawców prac projektowo-kosztorysowych, przygotowywanie umów na wykonawstwo w tym zakresie, monitorowanie ich realizacji i rozliczanie z powierzonych zadań.
b. Ustalanie wykonawców zadań inwestycyjnych i remontowych, zlecanie im robót z zachowaniem obowiązujących procedur.
c. Nadzorowanie realizacji zadań w szczególności z punktu widzenia ich zgodności z zawartymi umowami i harmonogramami robót.
d. Kontrolowanie przebiegu robót w terenie.
e. Przygotowywanie odbiorów zadań inwestycyjnych i remontowych oraz potwierdzanie ich realizacji, zgodnie z wymogami wynikającymi z umów i innych dokumentów określających zakres i czas realizacji.
f. Dokonywanie rozliczeń zadań inwestycyjnych i remontowych.
g. Wykazywanie szczególnej dbałości o dobro Gminy w procesie przygotowywania i realizacji zadań inwestycyjnych.
h. Prowadzenie reklamacji inwestycji z zakresu właściwości Wydziału.
i. Opracowywanie okresowych, zbiorczych informacji i sprawozdań z realizacji zadań rzeczowych. j. Kompletowanie dokumentacji dotyczącej prowadzonych remontów i inwestycji.
II. Z zakresu utrzymania i remontów dróg i ich infrastruktury:
1. Utrzymanie we właściwym stanie i rozwój infrastruktury drogowej oraz sprawowanie funkcji zarządcy w odniesieniu do dróg Gminnych, a w szczególności przez:
a. Prowadzenie ewidencji dróg gminnych i miejskich lokalnych.
b. Kontrolę stanu technicznego nawierzchni jezdni i chodników oraz oznakowania poziomego i pionowego.
c. Dokonywanie okresowych przeglądów stanu technicznego dróg i obiektów inżynierskich, związanych z drogami.
d. Realizację zadań w zakresie remontów kapitalnych i inwestycji drogowych w tym dróg transportu rolnego.
e. Prowadzenie spraw związanych z organizacją ruchu drogowego, w tym zatwierdzanie projektów organizacji ruchu na czas prowadzenia robót w pasie drogowym.
f. Wydawanie zezwoleń na lokalizację w pasie drogowym obiektów nie związanych z gospodarką drogową i na inne zajmowanie pasa drogowego w odniesieniu do dróg lokalnych (gminnych).
g. Wydawanie opinii w sprawie zaliczania dróg do kategorii dróg gminnych i zakładowych.
h. Planowanie budowy, modernizacji, utrzymania i ochrony dróg gminnych.
i. Orzekanie o przywróceniu pasa drogowego drogi gminnej i lokalnej miejskiej do stanu pierwotnego w przypadkach jego naruszenia.
j. Przygotowanie zarządzeń w sprawie usuwania zakrzewień i zadrzewień utrudniających widoczność na drogach gminnych.
k. Prowadzenie spraw związanych z oznakowaniem pionowym i poziomym na drogach gminnych i lokalnych.
2. Współpraca z Zarządem Dróg Powiatowych w Nysie i Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad w zakresie utrzymania i eksploatacji dróg powiatowych na terenie Gminy Otmuchów.
3. Prowadzenie spraw związanych z funkcjonowaniem komunikacji na terenie gminy :
- opiniowanie wniosków komunikacyjnych mieszkańców gminy do Starostwa Powiatowego,
- opiniowanie rozkładów jazdy (realizowanych przez PKS i innych przewoźników),
- prowadzenie remontów przystanków autobusowych,
- pomoc w organizacji nowych tras jazdy w komunikacji publicznej,
4. Ustalanie lokalizacji nowych przystanków wraz z budową wiat przystankowych.
5. Prowadzenie akcji zimowego utrzymania dróg, a w szczególności:
a. Wybór w drodze przetargu wykonawcy na utrzymanie przejezdności dróg w okresie zimowym.
b. Współdziałanie z radami sołeckimi przy odśnieżaniu dróg gminnych oraz osiedlowych.
c. Gromadzenie piasku na okres zimowy i ustalanie miejsc jego składowania,
6. Bieżący nadzór nad utrzymaniem przejezdności dróg na terenie Gminy.
7. Nadzór nad funkcjonowaniem oświetlenia dróg, ulic i placów, rozliczanie zużycia energii elektrycznej w zakresie oświetlenia oraz opiniowanie pod względem merytorycznym faktur w tym zakresie.
III. Z zakresu rozwoju:
1. Prowadzenie spraw związanych z promocją inwestycyjną i gospodarczą Gminy, pozyskiwaniem środków finansowych na finansowanie jej rozwoju, a w szczególności:
a. Inicjowanie i opracowywanie: prognoz, programów, analiz i planów dotyczących rozwoju gospodarczego Gminy, w tym planów inwestycyjnych oraz okresowa ich weryfikacja w oparciu o analizę potrzeb w tym zakresie.
b. Opracowywanie projektów planów budżetowych w zakresie zadań inwestycyjnych oraz ewentualnych zmian w tym zakresie.
c. Pozyskiwanie inwestorów, ich kompleksowa obsługa w zakresie właściwości Wydziału oraz tworzenie warunków sprzyjających inwestowaniu na terenie Gminy.
d. Poszukiwanie partnerów dla przedsięwzięć gospodarczych Gminy.
d. Przygotowywanie wniosków o dotacje na zadania inwestycyjne realizowane ze środków budżetowych.
e. Współpraca z jednostkami, instytucjami organizacjami krajowymi i zagranicznymi w zakresie rozwoju Gminy.
f. Pobudzanie inicjatyw gospodarczych i rozwoju gospodarczego.
g. Prowadzenie akcji informacyjnej o stosowanych ulgach i preferencjach wobec podmiotów gospodarczych.
h. Prowadzenie spraw związanych z wdrażaniem przedsięwzięcia uporządkowania gospodarki wodno-ściekowej na terenie Gminy w ramach różnych źródeł finansowania. 2. Prowadzenie reklamacji remontów z zakresu właściwości wydziału - lokale mieszkalne i użytkowe,
2. Organizowanie prac związanych z podejmowaniem i realizacją inicjatyw związanych z modernizacją i remontami infrastruktury komunalnej oraz współpraca w tym zakresie z organizatorami tych przedsięwzięć.
3. Prowadzenie spraw z zakresu dodatków mieszkaniowych.
4. Prowadzenie spraw z zakresu gospodarki lokalami mieszkalnymi i użytkowymi, a w szczególności:
a. Przygotowywanie i przeprowadzanie przetargów na najem lokali użytkowych.
b. Prowadzenie spraw związanych z przydziałami lokali, współpraca w tym zakresie z Społeczną Komisją Mieszkaniową.
5. Współdziałanie ze wspólnotami mieszkaniowymi, i zarządcami nieruchomościami.
6. Realizacja ustawy o zamówieniach publicznych - przygotowywani dokumentacji przetargowej.
7. Realizacja zadań z zakresu zbiorowego zaopatrzenia w wodę i odprowadzania ścieków.
8. Nadzorowanie funkcjonowania targowiska miejskiego oraz wyznaczanie dodatkowych miejsc targowych i ustalanie opłat z tego tytułu.
9. Prowadzenie spraw z zakresu zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych, a w szcze- gólności:
a. Prowadzenie postępowań w zakresie wydawania, cofania i wygaśnięcia zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych.
b. Współpraca z Komisją Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.
c. Ustalanie wysokości opłat z tytułu sprzedaży napojów alkoholowych.
10. Prowadzenie Gminnej ewidencji zabytków oraz spraw związanych z ochroną zabytków w
zakresie właściwości Gminy.
11. Wydawanie zezwoleń na prowadzenie działalności przewozowej w zakresie transportu osobowego.
12. Rozliczanie zużycia energii elektr. w zakresie eksploatacji Ratusza, budynku administracyjnego Urzędu Miejskiego, świetlic wiejskich i.t.d. ( z wyłączeniem dróg, ulic i placów ).
13. Realizacja zadań z zakresu zbiorowego zaopatrzenia w wodę i odprowadzania ścieków - weryfikacja taryf na wodę.
14. Prowadzenie spraw związanych z wdrażaniem przedsięwzięcia z zakresu uporządkowania gospodarki wodno-ściekowej na terenie Gminy w ramach dostępnych źródeł finansowania.
15. Prowadzenie spraw z zakresu ubezpieczania zainstalowanych urządzeń komunalnych, zgłaszanie szkód w imieniu Gminy.
IV. Z zakresu promocji i funduszy europejskich:
1. Do zadań z tego zakresu należy szeroko pojęta promocja Gminy oraz pozyskiwanie finansowych środków zewnętrznych, a w szczególności:
a. Uczestnictwo w misjach gospodarczych, targach i wystawach o charakterze promocyjnym.
b. Stały monitoring funduszy pomocowych kierowanych do gmin, małych i średnich przedsiębiorstw oraz organizacji pozarządowych, w celu pozyskiwania funduszy zewnętrznych.
c. Współdziałanie z instytucjami i innymi jednostkami organizacyjnymi przy ustalaniu źródeł pozyskiwania środków finansowych oraz przygotowywaniu wniosków w tym zakresie i ich rozliczanie.
d. Prowadzenie działań w zakresie pozyskiwania finansowych środków pomocowych na realizację przez Gminę zadań, udzielanie jak najdalej idącej pomocy sołectwom i jednostkom organizacyjnym Gminy w zakresie pozyskiwania zewnętrznych środków finansowych oraz ich rozliczanie w przypadku zadań realizowanych przez Gminę, a w przypadku zadań realizowanych przez sołectwa udzielanie jak najdalej idącej pomocy w tym zakresie.
e. Nawiązywanie kontaktów i współpraca z instytucjami dysponującymi środkami finansowymi przeznaczonymi na aktywizację gospodarczą Gminy.
f. Przygotowywanie wniosków i innych elementów dokumentacji z zakresu pozyskiwania środków finansowych na zadania realizowane przez Gminę oraz ich rozliczania.
g. Udzielanie pomocy rolnikom indywidualnym oraz osobom fizycznym w tworzeniu nowych podmiotów gospodarczych i w opracowywaniu wniosków kierowanych do funduszy pomocowych o wsparcie celowe.
h. Koordynowanie i wdrażanie działań w zakresie realizacji programów „Odnowa wsi” i „Lider”, udzielanie jak najdalej idącej pomocy sołectwom w tym zakresie.
i. Stałe informowanie przedsiębiorców, jednostek szkolnictwa, kultury i sportu, organizacji pozarządowych i sołectw o funduszach pomocowych, z ich zakresu działania.
j. Przekazywanie informacji dotyczących Gminy środkom masowego przekazu, promocja Gminy w mediach lokalnych i ponad lokalnych, gromadzenie, opracowywanie i przekazywanie informacji do prasy, radia i telewizji o ważniejszych wydarzeniach na terenie Gminy - w uzgodnieniu z Burmistrzem,
k. Inicjowanie i koordynowanie tworzenia i wydawania materiałów promocyjnych oraz opracowywanie części informacyjnych dotyczących Gminy.
l. Koordynowanie współpracy międzynarodowej z regionami partnerskimi, przygotowywanie spotkań z tym związanych.
m. Organizacja imprez promujących Gminę przy udziale jednostek organizacyjnych właściwych merytorycznie.
n. Koordynowanie spraw związanych z udziałem Gminy w związkach i porozumieniach międzygminnych.
o. Gromadzenie informacji i danych ekonomicznych dotyczących Gminy, wykonywanie analiz w tym zakresie.
p. Wykonywanie obowiązków pełnomocnika Burmistrza Otmuchowa ds. kontaktów z mediami.
V. Z zakresu działalności gospodarczej.
1. Prowadzenie spraw z zakresu ewidencji działalności gospodarczej.
2. Nadzorowanie działalności przedsiębiorców oraz współpraca z instytucjami związanymi ze sferą działalności gospodarczej.
3. Współpraca z organizacjami zrzeszającymi przedsiębiorców.
VI. Z zakresu nadzoru nad funkcjonowaniem Gospodarstwa Komunalnego w Otmuchowie.
1. Utrzymanie czystości i przestrzeganie wymogów sanitarno – porządkowych w gminie.
2. Utrzymywanie terenów zieleni miejskiej.
3. Utrzymanie infrastruktury komunalnej Gminy (budynków, mieszkań, chodników itp.),
4. Opiniowanie pod względem merytorycznym wydatków realizowanych przez Gospodarstwo Komunalne,
5. Pozostałe zagadnienia objęte statutem Gospodarstwa Komunalnego.
Urząd Miejski w Otmuchowie
ul. Zamkowa 6
48-385 Otmuchów
tel./fax. (77) 431 50 16; tel.: (77) 431 50 17
Pomocne linki :
Redakcja: